
-
Teknik/Service
-
Varumärken
-
Information
-
Referenser
- Artists for Kids
- Artseco
- Arbetarnas samaritförbund
- Azubisäule.de
- dama-tec GmbH
- DLSE Mietmöbel GmbH
- ECO Schulte
- Fontline
- Franz Eisele u. Söhne GmbH & Co. KG
- Hermle DREHTEILE UND UHREN GmbH & Co. KG
- Kiel-bord
- LEUBE Zelte und Hallen GmbH & Co. KG
- Minimum
- ReFood GmbH & Co. KG
- Rühls Bestes GmbH
- Stuttgarter Kickers
- THW
- VfB Stuttgart
Azubisäule.de
Digital synlighet direkt i skolbyggnaden
Azubisäule.de från Altdorf nära Nürnberg specialiserar sig på rekrytering av praktikanter samt presentationer och workshops på temat medieförebyggande. Med ett innovativt koncept tar företaget utbildningsföretag direkt dit där de potentiella praktikanterna finns - in i skolan. Kärnan i detta koncept är den digitala reklamskärmen DKST-LED43 med pekskärm från TOPREGAL, som är uppställd som en så kallad "trainee-pelare".
"Vår affärsmodell bygger på digitala reklamskärmar där utbildningsföretag kan marknadsföra sina utbildningsplatser via video eller bild - direkt i skolbyggnaden", förklarar Max Prochazka, VD för Azubisäule.de. "Detta är ett stort mervärde för företagen eftersom de kan vara säkra på att deras jobbannons verkligen kommer att synas."
Med de vertikala skärmarna anpassar sig Azubisäule.de till den rådande trenden. "Bilder och videor i porträttformat är det ultimata tack vare plattformar som TikTok och Instagram", säger Prochazka. Det innebär att reklamen faller målgruppen i smaken: studenter som dagligen interagerar med sådant innehåll. Företag som inte har en stor slutkundsnärvaro och vars varumärke är mindre välkänt gynnas särskilt. "Vi hjälper företag att stärka sitt arbetsgivarvarumärke och bli synliga."
Digital rekrytering med format
Processen är mycket enkel: intresserade skolor kontaktar Azubisäule.de, varpå lämpliga företag från regionen identifieras och leveransen av skärmarna organiseras. Innehållet hanteras decentraliserat via Internet med hjälp av programvara. Detta innebär att annonserna när som helst kan anpassas, bytas ut eller pausas. Tack vare sitt eget grafik- och videoteam skapar Azubisäule.de innehållet för många kunder i egen regi.
Företagen får också feedback i form av analyser, t.ex. om hur ofta QR-koder skannas eller hur länge annonserna är placerade.
Azubisäule.de fick upp ögonen för TOPREGAL genom dess starka närvaro på nätet. "Pris/prestandaförhållandet var rätt från början. Dessutom var kundsupporten mycket vänlig och tillmötesgående." Idag har företaget över 140 digitala kundstoppare från TOPREGAL som används i skolor i hela Tyskland.
Prochazka framhåller särskilt TOPREGALs service: "Jag ringer, får svar direkt, problemet är löst." I en tid då många företag är svåra att nå är den personliga kontakten och telefontillgängligheten av stort värde för honom. "Därför är jag övertygad om att vi även i fortsättningen kommer att köpa våra displayer från TOPREGAL", avslutar vd:n.

