+++ KAMPANJ FÖRLÄNGD: 15 års TOPREGAL-jubileumsrabatt även i maj: 15% extra - upp till 58% besparingar möjliga! +++

Alla produkter

Service och behandling

Kan jag köpa TOPREGAL-produkter som privatperson?

Nej, det är inte möjligt. TOPREGAL GmbH säljer uteslutande till företag, myndigheter, offentliga institutioner, enskilda näringsidkare och småföretag. Privatpersoner (enligt definitionen i § 13 i BGB) är uteslutna från köp.

Alla processer (hantering, logistik, ...) och informationsskyldigheter i webbutiken är uteslutande inriktade på försäljning till näringsidkare. Moms-ID kan komma att begäras och endast med ett giltigt ID kan ett köpeavtal ingås från vår sida. I detta fall är ett online-köp inklusive e-postbekräftelse inte bindande förrän vi bekräftar det senare och det anses vara en begäran om köp eller en begäran om erbjudande.


Är det bara möjligt att beställa online?

Du kan också beställa via telefon, e-post eller fax. Vår kundtjänst svarar gärna på alla dina frågor.

Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?

Beroende på leveransland erbjuder vi olika betalningsformer som du kan välja mellan under beställningsprocessen.

För mer information om hur du behandlar varje betalningsmetod, se vår detaljerade uppdelning.

Vad är förfarandet för en förskottsfaktura?

Om du väljer betalningsmetoden "Förskottsbetalning" skickas en proformafaktura till dig via e-post när din beställning har behandlats.

Varorna kommer att beställas efter att betalningen har mottagits. Därefter får du en slutfaktura för din bokföring.

Får jag en bekräftelse på min betalning?

Om du har några frågor om statusen för din betalning kan du ringa följande kundtjänstnummer +46 (0)8 56642517.

Vi har ännu inte fått någon faktura. När kommer den att utfärdas?

Fakturan skapas så snart varorna har överlämnats till rederiet. När du har fått en bekräftelse på att leveransen har skett skickas fakturan samma dag. Observera att avsändaren är densamma i båda fallen, men att ämnesraden i e-postmeddelandet är annorlunda.

Hur hanteras leveransen och hur lång är leveranstiden för min beställning?

Din beställning kommer vanligtvis att överlämnas till fraktbolaget inom 24 timmar eftermottagandet av beställningen eller betalningen (beroende på vald betalningsmetod), beroende på lagernivåer. Från denna tidpunkt är leveranstiden inom Förbundsrepubliken Tyskland högst 72 timmar (internationella försändelser tar motsvarande längre tid, vänligen notera informationen direkt på respektive artikel). Om du har valt en avi kommer transportören att kontakta dig minst en dag före leverans för att komma överens om leveransdatum.

Ytterligare information om leveransprocessen hittar du här.

Hur levereras varorna och finns det leveranstider?

I princip levereras varorna via vår egen speditör och andra partners. Beroende på längd och vikt kan enskilda delar också skickas via paketleverantörer [t.ex. Hermes, GLS eller DG Transporte]. Vår interna speditör meddelar dig - om detta alternativ har valts - 1-2 dagar före leverans. Du kan be om ett önskat tidsfönster för leveransen när du meddelar oss.

Vad behöver jag för att lossa varorna och hur levereras de?

Varorna levereras vanligtvis på en lastbil med sidolastning. Här måste försändelsen lossas från fordonet med hjälp av en gaffeltruck eller en lyftanordning med tillräcklig lyfthöjd. Alternativt kan varorna också hämtas manuellt från fordonet.

Du hittar detaljerad information om frakt här.

Har jag rätt att återvända?

Om dina varor är skadade, ofullständiga eller inte motsvarar beskrivningen ska du omedelbart anmäla detta skriftligen till info@topregal.se. Vi kommer omedelbart att vidta åtgärder för att avhjälpa bristerna eller leverera en felfri vara. Det finns ingen allmän rätt att returnera defekta varor. Som en gest av god vilja ger vi dig dock möjlighet att returnera varor på egen bekostnad. Vi vill påpeka att en avgift på minst 20 % av varornas nettovärde kommer att tas ut för omlagring av varorna.

Läs också våra allmänna villkor.

Vad kan jag göra i händelse av transportskador?

Vi lägger stor vikt vid kvalitet när vi väljer våra transportföretag. Inom Tyskland skickar vi därför med vår egen speditör som uppfyller våra kvalitetskrav i högsta grad. Men även de bästa gör ibland misstag.

Om dina varor uppvisar yttre skador eller är ofullständiga vid leveransen måste detta rapporteras till transportören vid mottagandet/inspektionen av varorna och "Acceptans med reservation" måste antecknas på följesedeln. Vi rekommenderar fotodokumentation i detta fall. Vänligen informera oss omedelbart om transportskador via e-post (info@topregal.se) med foton eller per telefon. Eftersom vi dokumenterar alla utgående varor med fotografier kan transportskador bevisas när som helst.

Vid skador som inte är synliga på utsidan eller om delar saknas ska en skadeanmälan göras via e-post inom högst 7 dagar efter leveransen - med tillhörande fotomaterial.

Du hittar mer information om detta i köpvillkor.

Varför kan jag inte beställa enskilda fäststöttor i webbutiken?

De fästanordningar (tvär- och diagonalstänger) som säkerställer hyllornas stabilitet och jämnhet ingår i TOPREGALs leveransomfattning i erforderlig mängd. Kors- eller diagonalstöttor som behövs som tillägg finns inte tillgängliga i nätbutiken som enskilda delar, eftersom de enskilda tillverkarnas stöttor sannolikt inte är kompatibla med andra system (eller med varandra).

Om du har några frågor om detta är du välkommen att kontakta TOPREGALs kundtjänst.

Behöver jag ytterligare delar för att montera mina beställda varor?

Vi levererar alla kompletta erbjudanden samt enskilda delar inklusive allt material som krävs för montering.

Inga ytterligare monteringsmaterial behövs.

Hur kan jag få reda på hur min beställning ser ut?

Du kan ringa vår kundtjänst +46 (0)8 56642517 för att kontrollera statusen på din beställning. Du kan också fråga om din beställnings status via e-post till info@topregal.se eller fax.

Du hittar vårt kontaktformulär här.